Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

Sockerkaka recept

Av Aurix Larson - 8 juli 2010 23:41

Sockerkaka görs med vanilj, riven citron eller apelsinskal, och äggulor och vitor.
Ingredienser:


    * 2 koppar siktade allrengöringsmedel mjöl
    * 1 1 / 2 koppar socker
    * 1 msk bakpulver
    * 1 tsk salt
    * 1 / 2 kopp vegetabilisk olja
    * 7 äggulor
    * 3 / 4 kopp kallt vatten
    * 2 tsk vaniljsocker
    * 2 till 3 tsk riven citron eller apelsinskal
    * 1 kopp äggvita (ca 7)
    * 1 / 2 tsk grädde av vinsten


Förberedelser:
I en stor bunke, sikta samman mjöl, socker, bakpulver och salt. Gör en brunn i mitten av siktade torra ingredienserna, tillsätt olja, äggula, vatten, vanilj och citronskal. Rör om med en sked eller slå på låg hastighet tills slät.


I en annan stor blandning skål, slå äggvita med grädde av vinsten till mycket hård toppar form. Häll äggula blandningen över vita försiktigt vikbar med en gummiskrapa bara tills blandas. Inte röra eller slå.


Häll smeten i en ungreased 10-tums röret pan. Grädda i 325 ° i 55 minuter, öka värmen till 350 ° och fortsätt gräddningen i 10 minuter längre. Invertera panorera över flaska eller ställning mellan två skålar eller rack så pannan hänger utan att vidröra bordet. Lossa sidor försiktigt med spatel ta bort från pannan. Frost med fluffig glasyr eller choklad glasyr på tårtan, eller en citron glasyr variation.

En mycket gott sockerkaka recept.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aurix Larson - 17 februari 2012 15:13

Handla dina presenter på nätet Bara för cirka 10 år sedan var det ingen som handlade sina presenter på nätet. De flesta tyckte att det kändes otryggt och tråkigt att sitta hemma och handla presenter på nätet genom att trycka på lite knappar. Självk...

Av Aurix Larson - 7 februari 2011 03:06

Många i min familj och ett par av mina vänner har alla sina födelsedagar i början av året vilket resulterat i att jag shoppat massor av födelsedagspresenter. Det svåra var att hitta en unik och värdefull födelsedagspresent till alla. Då sökte jag på ...

Av Aurix Larson - 7 november 2010 03:35

En sak som jag tidigare trott var att skönhetsprodukter som till exempel Acnicyl inte fungerade alls utan var bara krims krams. Men som vanligt har jag fel. Det fungerar faktiskt. Mer om vad man tror faktiskt. Kan man säga. Jag hade tidigare v...

Av Aurix Larson - 8 september 2010 22:40

Jaa. Då är det snart jul då. Det kan vi känna på vädret. Nej nu är jag lite för överdriven. Men  i vilket fall så kommer julen oavsett om vi vill eller inte. Och då ska jag baka mängder med lussebullar, för är nämligen jag som står för den biten i ...

Av Aurix Larson - 15 juni 2010 19:04

Mycket goda Brunch Scones Ingredienser    * 1 3 / 4 cups allrengöringsmedel mjöl    * 4 tsk bakpulver    * 5 msk osaltat smör    * 5 matskedar socker    * 2 / 3 kopp helmjölk    * 1 / 2 kopp korinter    * 1 äggula, slagenTillagning av brunch sco...

Ovido - Quiz & Flashcards